דף הבית » השתלת שיער מאמרים » השתלת שיער ללא צלקת בטכניקה חדשנית

השתלת שיער ללא צלקת בטכניקה חדשנית

השתלת שיער ללא צלקת

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

השתלת שיער בקרקפת היא פתרון פופולרי לשיקום שיער שאבד במהלך השנים. למרות שההליך מתבצע בקליניקות מתמחות ונעשה בו שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, מטופלים רבים עדיין מודאגים מההצטלקות הפוטנציאלית שעלולה להתלוות לניתוח. למרבה המזל, קיימות היום טכניקות חדשניות המאפשרות ביצוע של ניתוח השתלת שיער ללא צלקת. ההליך החדשני מתבצע בשיטה מדויקת הכוללת מיצוי והשתלה של זקיקי שיער מאזור תורם, בכדי לספק תוצאות בעלות מראה טבעי עם מינימום הצטלקות. באמצעות שיטה ייחודית זו, המטופלים יכולים ליהנות מהיתרונות של השתלת שיער מוצלחת מבלי לדאוג לצלקות גלויות לעין.

מהו ניתוח השתלת שיער ללא צלקת? באיזו שיטה הוא מתבצע ולמי הוא מתאים? התשובות בהמשך המאמר.

מהו ניתוח השתלת שיער ללא צלקת?

ניתוח השתלת שיער ללא צלקת הופך במהירות לסטנדרט הגבוה ביותר בתחום השתלות השיער. הוא מתאים בעיקר עבור אלו מכם שמעוניינים להגיע לתוצאות אופטימליות במינימום זמן השבתה וללא הצטלקות נראית לעין. הטכניקה המהפכנית שינתה לחלוטין את פני השתלות השיער בעולם, ומאפשרת למטופלים לקבל את התוצאות הרצויות מבלי לדאוג לכל צלקת גלויה שעלולה להקנות מראה לא אסתטי במיוחד הטכניקה פורצת הדרך הזו מחוללת מהפכה בתחום ומאפשרת למטופלים לעבור את תהליך שיקום השיער שלהם יותר בקלות.

במהלך ניתוח השתלת שיער ללא צלקת, הרופא המומחה עושה שימוש בזקיקי שיער קיימים מהחלק האחורי של הראש ומצדי הקרקפת של המטופל או המטופלת שעוברים את ההליך. הזקיקים מחולצים אחד אחד ומושתלים באזור אשר חווה נשירת שיער והתקרחות. הניתוח נמשך בממוצע 3-5 שעות תחת הרדמה מקומית והוא אינו כרוך בכאבים. בתום ההליך המטופלים משוחררים לביתם ונמצאים במעקב של הרופא המטפל המומחה. ככל שהאזור התורם בגוף יהיה עשיר יותר בזקיקי שיער חיים, כך השתלת הזקיקים יכולה להתבצע בצורה מיטבית.

כיצד השתלת שיער ללא צלקת מתבצעת?

תוצאה של השתלת שיער של גבר לאחר שלוש השתלות
תוצאה של השתלת שיער של גבר לאחר שלוש השתלות

השתלת שיער היא תהליך של קצירת זקיקים מאזור התורם בחלק האחורי ובצדי הקרקפת והעברתם לאזור המטופל, לרוב בחלק הקדמי של הקרקפת או ה”כתר” שלה. הניתוח החדשני עוזר למלא אזורים קרחים בקרקפת ומשפר את צמיחת השיער באופן כללי. פעולת לקיחת זקיקי השיער מהאזור התורם דורשת מיומנות רבה וניסיון בביצוע השתלת שיער ללא צלקת על מנת שהניתוח יתבצע כראוי. מכשיר מיוחד משמש ליצירת חור זעיר מסביב לשורש זקיק השערה, אותו הכירורג המומחה מציב בעומק מדויק בקרקפת בהתאם לכיוון צמיחת השיער הטבעי. לכן, חשוב שההליך העדין יתבצע רק על ידי רופא מקצועי מוסמך ומנוסה עם המומחיות הדרושה, בקליניקה המתמחה בביצוע השתלות שיער וטיפולים לשיקום השיער. 

למי מתאימה השתלת שיער ללא צלקת?

הליך השתלת שיער של אישה לפני ואחרי.
הליך השתלת שיער של אישה לפני ואחרי.

ניתוח השתלת שיער ללא צלקת נחשב לפתרון מוצלח ויעיל במיוחד עבור אנשים שיש להם נשירת שיער מסיבות בעיקר גנטיות, שכן סוג זה של נשירת שיער הינו קבוע ובלתי הפיך. למרות שניתן לבצע הליך השתלת שיער בכל גיל (בדרך כלל אחרי 20), מומלץ בדרך כלל להמתין עד שקו השיער שלכם יתפתח במלואו לפני שתבחרו לעבור את הניתוח, שכן הדבר מגדיל את הסבירות לקבלת תוצאה מוצלחת יותר של ההשתלה. יתר על כן, כדי שהניתוח יתבצע כראוי, צריך להיות לכם שיער בריא באזור אחר שיכול לשמש כאזור תורם ממנו ניתן לקצור זקיקים חיים ובריאים על מנת להשתילם בקרקפת. בדרך כלל, זקיקי שיער נקצרים מהחלק האחורי של הראש בשל העובדה שאזור זה מכיל רמת צפיפות גבוהה יותר של שיער בריא ומתאים להשתלה. עם זאת, במקרים מסוימים שבהם למטופלים אין מספיק שיער באזור התורם, שיער גוף יכול לשמש בתור מקור חלופי.

כמה זקיקי שיער נדרשים לביצוע השתלת שיער?

מראה מחודש עם שיער בעל מראה טבעי המכסה את האזור הקירח בעבר לאחר הליך ההשתלה.
מראה מחודש עם שיער בעל מראה טבעי המכסה את האזור הקירח בעבר לאחר הליך ההשתלה.

בניתוח השתלת שיער מספר הזקיקים שיש להשתיל נקבע לאחר הערכה מדוקדקת של האזור בקרקפת אשר דורש טיפול. חשוב לבצע הערכה מקדימה של האזור על מנת לקבוע את כמות הזקיקים המדויקת הנדרשת לכיסוי אסתטי ולקבלת התוצאות רצויות. בדרך כלל מקובל להשתמש בין 2,500 ל-5,000 זקיקי שיער בכל ניתוח. רופא מנוסה ומומחה להשתלות שיער יכול לבצע הערכה נכונה ולקבוע את הכמות הדרושה של זקיקי השיער עבור כל מטופל ומטופלת שעוברים את ההליך.

השתלת שיער ללא צלקת בשיטת FUE

איש מקצוע רפואי הבודק את הקרקפת של המטופל.
איש מקצוע רפואי הבודק את הקרקפת של המטופל.

השיטה החדשנית לביצוע ניתוח השתלת שיער ללא התקרחות נקראת שיטת FUE, או בשמה המלא Follicular Unit Extraction, מתבצעת על ידי לקיחה של זקיקי שיער מאזור תורם בגוף של המטופל/ת והשתלה שלהן באזורים בקרקפת בהם ישנה התקרחות. לקיחת השיער מהאזור התורם מתבצעת ברמת דיוק גבוהה ודורשת מהמנתח מיומנות רבה וניסיון בביצוע השתלת שיער ללא צלקת בשיטה זו. במסגרת הניתוח נלקחת שערה בודדת בכל פעם, מה שמאפשר לבצע אותו ללא תפרים וללא צלקות. לשם ביצוע הטיפול יש לגלח את שיער הראש לחלוטין כדי לאפשר לכירורג לעבוד ולהשתיל את זקיקי השיער באופן המיטבי לקבלת תוצאה איכותית.

איך השתלת שיער ללא צלקת שונה משיטות אחרות?

השתלת שיער ללא צלקת היא אחת הדרכים היעילות ביותר לשיקום שיער שאבד ולקבלת המראה הרצוי מבלי להשאיר צלקות גלויות. בטכניקה זו, האזור התורם נשאר שלם ולא כרוך בתפרים וצלקות, בשונה משיטת FUT, למשל, במהלכה מתבצעת כריתה של רצועת עור בקרקפת בעלת זקיקי שיער המשמשים להשתלה. הניתוח אינו מותיר צלקות או סימנים גלויים על גבי הקרקפת, מה שמסייע לריפוי מיטבי ומראה אסתטי. היתרונות של שיטה זו לביצוע השתלת שיער כוללים שיפור של תחושת הביטחון העצמי, תוצאות בעלות מראה טבעי וזמני החלמה יחסית מינימליים. 

לסיכום

כאשר מדובר בניתוח השתלת שיער ללא צלקת, הכוונה להליך כירורגי חדשני שמטרתו העיקרית היא להביא לשיקום צמיחת השיער באזורים בקרקפת שיש בהם דלילות או התקרחות מבלי להשאיר צלקות או סימנים. הטיפול המתקדם מתבצע בהליך זעיר ולא פולשני המאפשר לשקם את השיער ללא הצטלקות נראות לעין. במהלך הניתוח הרופא המומחה עושה שימוש בטכניקה חדשנית להעברת זקיקי שיער בריאים מהחלק האחורי או מצדי הראש של המטופל או המטופלת שעוברים את הניתוח ישירות לאזורים בקרקפת אשר סובלים מתסמיני דלילות שיער או התקרחות. ההליך החדשני מאפשר לחדש את עובי וצפיפות השיער ומעניק למטופלים שיפור משמעותי הן במראה החיצוני והן בתחושת הביטחון העצמי והדימוי האישי.

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים