דף הבית » השתלת שיער מאמרים » השתלת שיער אחוזי הצלחה – במה זה תלוי?

השתלת שיער אחוזי הצלחה – במה זה תלוי?

השתלת שיער אחוזי הצלחה

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

כאשר אתם בוחרים לעבור ניתוח השתלת שיער, בדומה לכל ניתוח אחר, יש לקחת בחשבון את אחוזי ההצלחה שלו. כמו ניתוחים קוסמטיים שונים שקיימים היום, גם עבור השתלת שיער אחוזי הצלחה משתנים, אשר תלויים במגוון גורמים שונים. הניתוח נחשב לפתרון היעיל והטוב ביותר עבור מצבים של נשירת שיער והתקרחות, עם כ-90% הצלחה. הוא מתאים לגברים ולנשים במיוחד אשר סובלים מאובדן שיער ורוצים להחזיר לעצמם את המראה של השיער השופע. לניתוח החדשני הזה השפעות חיוביות בכל תחומי החיים, גם מבחינת שיפור משמעותי במראה החיצוני וגם כאשר זה נוגע לתחושת הרווחה הפנימית שלנו. השיער מקושר לדימוי האישי וככזה הוא משפיע על אספקטים שונים בחיים. הניתוח הפופולרי והחדשני מעניק תוצאות מרשימות בהחלט. אחוזי ההצלחה של הניתוח משתנים ותלויים בכמה פרמטרים, עליהם נרחיב כאן.

במאמר זה נדבר על כל הפרטים החשובים בנוגע להשתלת שיער אחוזי הצלחה. כיצד הם נקבעים, במה זה תלוי, ואיך אפשר לדעת האם אתם מתאימים להשתלה.

מדוע השתלת שיער הפתרון האידאלי להתקרחות?

לשיער שעל ראשינו בתור בני אדם קיימת משמעות רבה ועמוקה בתרבויות רבות ושונות לאורך תקופות ההיסטוריה. תופעת ההתקרחות היא אחת מהתופעות הפחות נעימות ואפילו מביכות שקיימות. אנשים רבים בעולם סובלים בשלב זה או אחר בחייהם מהתקרחות ואובדן שיער, גברים ונשים כאחד. במטרה לספק פתרון יעיל להתקרחות, תחום האסתטיקה הרפואית ושיקום השיער כל הזמן מחפש אחר פתרונות חדשניים לתופעה. 

קולאז' המציג את התקדמות מסע השתלת שיער מהתוצאה הראשונית ועד התוצאה הסופית.
קולאז’ המציג את התקדמות מסע השתלת שיער מהתוצאה הראשונית ועד התוצאה הסופית.

מדובר בסופו של דבר בשיער שמקורו בזקיקי שיער המצויים בגוף המטופל או המטופלת אשר עוברים את הניתוח, מה שגם הופך אותו לבטוח במיוחד ומגביר את אחוזי ההצלחה שלו. בזכות עובדה זו, הסיכוי לכישלון של ההליך ולדחייה של השתלים כמעט איננו קיים, ולניתוח השתלת שיער אחוזי הצלחה גבוהים מאוד בעולם ובארז. בהשוואה לשיטות אחרות אשר מסוגלות אך ורק להאט את הנשירה של השיער או להסתיר את הבעיה באופן זמני – ניתוח השתלת שיער הינו פתרון אמיתי לטווח הארוך. הוא מאפשר להעניק למטופלים צמיחה מחודשת של השיער באופן טבעי, מה שגם מקנה מראה טבעי ולא מתאמץ ומשפר את המראה החיצוני בכמה רמות.

איך נקבעים אחוזי הצלחה של השתלת שיער?

לפני ואחרי השוואה של גבר מקריח שהפך לאדם בטוח עם ראש מלא לאחר השתלת שיער.
לפני ואחרי השוואה של גבר מקריח שהפך לאדם בטוח עם ראש מלא לאחר השתלת שיער.

כאשר מדובר בהשתלת שיער, יש לציין שעם כל הרצון, לא בהכרח מדובר בפתרון שיכול להתאים לכולם. גם למרות השיפורים והשיטות החדשות בתחום, לעיתים יקרו מצבים בהם חלק קטן מהפונים בבקשה לניתוח השתלת שיער יימצאו כבלתי מתאימים לאחר כל הבדיקות המקדימות. הסיבות לכך הן שונות, והדבר יכול להיות כתוצאה מכמה גורמים עליהם נפרט כאן בהמשך. ניתוח השתלת שיער מתאים בעיקר עבור אלו מכם אשר סובלים מבעית התקרחות מסיבה גנטית או הורמונלית. במסגרת בדיקת ההתאמה להשתלת שיער, מתבצעת הערכה של אחוזי ההצלחה העתידיים מהניתוח. לפני הכל, הרופא המומחה מבצע ייעוץ ראשוני בו נלקחים בחשבון מספר פרמטרים חשובים. חלק מהפרמטרים אשר יקבעו את אחוזי ההצלחה, הינם גיל המטופל/ת, סוג וגודל ההתקרחות, מצב זקיקי השיער באזור התורם, וצפיפות השיער שקיים בקרקפת. בין היתר, אלו הגורמים החשובים ביותר בעת קבלת ההחלטה האם אתם מועמדים מתאימים להשתלת שיער.

במה אחוזי הצלחה של השתלת שיער תלויים בעיקר?

תקריב של קו שיער של גבר, חושף את התוצאות הטבעיות שהושגו באמצעות השתלת שיער.
תקריב של קו שיער של גבר, חושף את התוצאות הטבעיות שהושגו באמצעות השתלת שיער.

הגורמים העיקריים אשר משפיעים על שיעור ההצלחה של ניתוח השתלת שיער הם רבים. העיקריים שבהם הם מקום התורם, הטיפולים אשר בוצעו לפני ההשתלה והטיפולים לאחר ההשתלה. האזור התורם של זקיקי השיער בגוף גם הוא מהווה גורם חשוב בקביעה של אחוזי ההצלחה של ההשתלה. האזורים התורמים הטובים ביותר לביצוע השתלת שיער הם כאלו עם מעט או ללא רקמת צלקת, בעלי צפיפות גבוהה של זקיקי שיער, וכמובן עם זרימת דם פעילה באופן מיטבי. כמו כן, ישנם גם פקטורים נוספים אשר משפיעים על המספרים של השתלת שיער אחוזי הצלחה מהניתוח.

כמה גורמים שיכולים להשפיע על אחוזי ההצלחה של ההשתלה הם: 

גיל

ככל שאנחנו מתבגרים זקיקי השיער שלנו הופכים לחלשים יותר. הגיל שלנו יכול להשפיע על התוצאות וההצלחה של השתלת שיער, ולכן יש רופאים אשר ימליצו על ביצוע ההליך בגיל מוקדם יחסית, כאשר ההתקרחות כבר הופכת לברורה מאוד. הגיל האידיאלי לביצוע השתלת שיער הוא מעל גיל 25, אך ישנם מקרים בהם ניתן לבצע את הניתוח גם בגילאי 22. חשוב לציין כי גם אנשים מבוגרים יותר יכולים לעבור את הניתוח וליהנות מתוצאות מרשימות ביותר, אך הגיל כן משחק תפקיד באחוזי ההצלחה. 

גנטיקה

תמונה של אישה ששיערה דליל בעבר, ספורטיבית כעת מנעולים נפחיים לאחר הליך השתלת שיער.
תמונה של אישה ששיערה דליל בעבר, ספורטיבית כעת מנעולים נפחיים לאחר הליך השתלת שיער.

לחלק מהאנשים קיימים יותר או פחות זקיקי שיער באזורים תורמים כמו אחורי הראש או העורף. כאשר לא קיימת כמות מספקת של זקיקי שיער חיים לתרומה, המצב עלול להקשות על הרופא המומחה להשיג תוצאת השתלה טובה ומיטבית. במקרים אלו לעיתים יהיה צורך בלקיחת הזקיקים מאזורים כמו הזקן או בית החזה (בקרב גברים). לעיתים, כשהשיער בחלק האחורי של הקרקפת דליל מדי, לפעמים יעלה בצורך בבחינה של אפשרויות נוספות ושיטות אחרות.

טיפולים קודמים

תוצאות ההשתלה תלויות גם בין היתר באופן בו טיפלתם בשיער שלכם לפני כן, והאם עברתם ניתוחים או הליכים כלשהם באזור זה לפני כן. במסגרת שיחת הייעוץ עם הרופא המומחה שלכם, כדאי ליידע אותו לגבי מצבכם הרפואי כמובן, וגם לגבי הטיפולים שעברתם באזור הקרקפת במידה והיו כאלו. יידעו אותו לגבי התכשירים השונים והטכניקות שניסיתם לעצור איתן את ההתקרחות, כך שיקבל אומדן טוב יותר לגבי מצב הקרקפת והאזור המיועד להשתלה.

לסיכום

השתלת שיער מאפשרת לקבל תוצאות מרשימות במיוחד. הניתוח החדשני לשיקום השיער מתאים בעיקר במצבים בהם קיימת בעיית התקרחות שמקורה מסיבות גנטיות או הורמונליות, עם כ-90% הצלחה. במסגרת בדיקת ההתאמה להשתלת שיער, מתבצעת הערכה של אחוזי ההצלחה העתידיים מהניתוח. על מנת שתוכלו לוודא האם אתם מתאימים, יש להתייעץ עם הרופא המומחה שלכם לפני הכל. הוא יכול לסייע לכם לקבל את ההחלטה המתאימה ביותר עבורכם.

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים