דף הבית » השתלת שיער מאמרים » ניתוח השתלת שיער – המדריך המלא

ניתוח השתלת שיער – המדריך המלא

ניתוח השתלת שיער

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

תחום שיקום השיער חווה התקדמות משמעותית בעשור האחרון, עם מגוון רחב של שיטות חדשניות וטכניקות מתקדמות. לשיער הקרקפת קיימת השפעה בולטת ביותר הן על המראה החיצוני והן על תחושת הדימוי העצמי של בני האדם, גברים ונשים כאחד. אנשים רבים סובלים ממצבים של אובדן שיער והתקרחות, כאשר לאלו קיימות השפעות כבדות על איכות החיים והרווחה הכללית. התקרחות מתרחשת בקרב אחוז יחסית גבוה מבני האדם, והיא מהווה מטרד ממשי. היום ניתן לטפל בתופעה ולמגר אותה לחלוטין, על ידי פתרונות שונים בתחום שיקום השיער. הפתרון אשר נחשב ליעיל והטוב ביותר למצבי אובדן שיער, הינו כמובן ניתוח השתלת שיער. הניתוח מאפשר למטופלים ליהנות מצמיחת שיער מחודשת בהליך מתקדם וחדשני עם תוצאות מרשימות במיוחד. במסגרת הניתוח נעשה שימוש לרוב בזקיקי שיער חיים שמקורם בגוף המטופל או המטופלת אשר עוברים את ההליך.

מהו ניתוח השתלת שיער? באילו טכניקות שונות ניתן לבצע אותו? למי הניתוח מתאים ובאילו מקרים הוא נחשב לפתרון האולטימטיבי? כל המידע החשוב כבר נמצא כאן בהמשך.

למי ניתוח השתלת שיער מתאים בעיקר? 

התקרחות לרוב מזוהה עם גיל מבוגר, אך היום זוהי תופעה שכיחה במיוחד והיא מתרחשת בקרב אחוז גבוה מבני האדם. למעשה, קרוב ל-80% מהגברים וכ-40% מהנשים בעולם סובלים מסוג כלשהו של אובדן שיער במהלך חייהם. ניתוח השתלת שיער נחשב לפתרון האידאלי ביותר למצבים של אובדן שיער והתקרחות. הכאבים של הניתוח כמעט אינם מורגשים כלל, בזכות העובדה שהוא מתבצע בהרדמה מקומית המאפשרת לרופא לעבוד מבלי לגרום למטופל/ת אי נוחות כלשהי. הניתוח החדשני מתאים בעיקר עבור אנשים אשר איבדו את שיערם ומעוניינים להחזיר לקרקפת שלהם שיער מלא ושופע באופן טבעי, מבלי הצורך להשתמש בתוספות שיער או פאות למיניהן.

ניתוח השתלת שיער הוא אחד הניתוחים האסתטיים הנפוצים ביותר בעולם בתחום שיקום השיער, כאשר מדי שנה מתבצעים למעלה מ-700,000 ניתוחים כאלו ברחבי העולם. ישנן מגוון סיבות מדוע אנשים בוחרים לעבור ניתוח השתלת שיער, כאשר הסיבה העיקרית לכך טמונה בעיקר בעובדה שהוא מסוגל להחזיר להם את הביטחון וההערכה העצמית, וכמובן לשפר את המראה החיצוני בכמה רמות.

ניתוח השתלת שיער מבוצע בדרך כלל בהרדמה מקומית ויכול להימשך מספר שעות.
ניתוח השתלת שיער מבוצע בדרך כלל בהרדמה מקומית ויכול להימשך מספר שעות.

מהם הגורמים המרכזיים לאובדן שיער והתקרחות?

הגורמים להתקרחות ונשירת שיער הם רבים. התקרחות היא מצב שבו זקיקי השיער מפסיקים לייצר שיער באופן תקין וטבעי. ככל שאנו מתבגרים, זקיקי השיער שלנו הופכים קטנים יותר ופחות מסוגלים לייצר שיער. ישנם גורמים אפשריים שונים למצב זה, אך רובם קשורים לגנטיקה, לשינויים הורמונליים ולגיל. 

כמה מהסיבות הבולטות ביותר להופעת התקרחות:

  • לחץ נפשי וסטרס
  • אורח חיים לא בריא
  • עליות וירידות קיצוניות במשקל הגוף
  • מחלות מסוימות ומצבים רפואיים
  • תזונה לקויה ומחסור בוויטמינים
  • הרגלי טיפוח שיער לא נכונים
  • תכשירים שאינם מתאימים לסוג השיער
  • גורמים גנטיים טבעיים
  • הריון ולידות בקרב נשים

ההליך החדשני והייחודי של ניתוח השתלת שיער מעניק תוצאות מרשימות בכל פעם מחדש ומסייע להחזיר את הביטחון וההערכה העצמית של המטופלים אשר עוברים אותו.

זמן ההחלמה לאחר ניתוח השתלת שיער משתנה, אך רוב המטופלים יכולים לחזור לעבודה תוך מספר ימים עד שבוע.
זמן ההחלמה לאחר ניתוח השתלת שיער משתנה, אך רוב המטופלים יכולים לחזור לעבודה תוך מספר ימים עד שבוע.

כיצד ניתוח השתלת שיער מתבצע?

ניתוח השתלת שיער הינו הליך כירורגי אשר כולל השתלה של זקיקי שיער מחלק אחד של הגוף ישירות לאזור הקרקפת. מטרתו העיקרית של ניתוח אסתטי ייחודי זה היא בעיקר לשקם את השיער באזורים קירחים או דלילים בקרקפת. קצירת זקיקי השיער מהאזור התורם מתבצעת בדרך כלל מהחלק האחורי של הקרקפת או כל אזור בריא אחר. ההשתלה של הזקיקים הבריאים מתבצעת ספציפית באזור הבעייתי והמקריח בקרקפת בהם חסר שיער.

השלב ההתחלתי בתהליך ניתוח השתלת שיער הוא ייעוץ שנעשה במרפאה. המטופל או המטופלת נבדקים על ידי הצוות ומקבלים אבחנה אישית אשר קובעת האם הם מתאימים לניתוח. לאחר מכן, הרופא המומחה שעתיד לבצע את הניתוח יחליט כמה זקיקי שיער חלופי יש להסיר מהאזור התורם בגוף המטופל/ת, על מנת להשתמש בהם עבור ההשתלה.

קרקפת של מטופל מציגה את ציר זמן ההתקדמות לאחר הליך שיקום שיער.
קרקפת של מטופל מציגה את ציר זמן ההתקדמות לאחר הליך שיקום שיער.

להלן פירוט על 3 השלבים העיקריים בניתוח השתלת שיער:

שלב 1

לפני הכל, על מנת להחדיר את זקיקי השיער הרופא המומחה מבצע נקבים זעירים בקרקפת בהם יושתלו זקיקי השיער החדשים וממנו השיער החדש יצמח. הרופא קובע בשלב זה את הכיוון של השיער שעתיד לצמוח מהזקיקים המושתלים, ואת רמת הצפיפות שלו.

שלב 2

בשלב השני של ניתוח השתלת שיער, הרופא המטפל מוציא את הזקיקים מהאזור התורם בעדינות על ידי שימוש בטכניקות חדשניות. האזור התורם יהיה בדרך כלל אזור הקרקפת האחורית או הקרקפת הצדית. לעיתים ניתן להשתמש גם בזקיקי שיער מהעורף או אפילו מהחזה או הזקן (בקרב גברים). 

שלב 3

בחלק הסופי של הניתוח, הזקיקים מושתלים ישירות בתוך הנקבים אשר הרופא המומחה עשה בקרקפת בשלב הראשון. זקיקי השיער החדשים מושתלים באזורים שנקבעו מראש בהם השיער דליל במיוחד או חסר לגמרי, לרוב בחלק הקדמי או באזור הכתר של הקרקפת.

מהן השיטות השונות לניתוח השתלת שיער?

ניתוח השתלת שיער מתבצע על ידי רופא מומחה לכירורגיה אסתטית ושיקום השיער. משך הזמן שהניתוח אורך תלוי במספר השתלים, בדרך כלל בין 5 ל-7 שעות. קיימות היום שיטות שונות לביצוע השתלת שיער, כאשר לכל שיטה יתרונות בולטים משלה והיא מתאימה למצבים אחרים.

התוצאות של ניתוח השתלת שיער אינן מיידיות, וייתכן שיחלפו מספר חודשים עד שצמיחת שיער חדשה תיראה.
התוצאות של ניתוח השתלת שיער אינן מיידיות, וייתכן שיחלפו מספר חודשים עד שצמיחת שיער חדשה תיראה.

השתלת שיער FUE

בתהליך החדשני הזה זה מוציאים את זקיקי השיער אחד אחד ומשתילים אותם באזור המבוקש באופן מדויק. מבוצעים נקבים זעירים בהם יושתל השיער המושתל והרופא קובע את כיוון השערה והצפיפות. הזקיקים החיים נלקחים ישירות מהאזור התורם, ולאחר מכן מושתלים בקרקפת.

שיטת FUT

בניתוח אשר מתבצע בשיטת FUT, הרופא המומחה מבצע חיתוך של רצועת שיער מחלקה האחורי של הקרקפת. לאחר מכן, רצועת השיער מופרדת לאלפי זקיקי שיער בודדים אשר מושתלים באזורים בקרקפת שנקבעו מראש.

לסיכום

אנשים רבים סובלים היום מאובדן שיער והתקרחות, מה שגרם לתחום האסתטיקה הרפואית ושיקום השיער לצורך בפתרונות יעילים למצבים הללו. ניתוח השתלת שיער מהווה את הפתרון היעיל ביותר, עם תוצאות מרשימות וארוכות טווח. הניתוח החדשני מבוסס על קצירה של זקיקי שיער חיים אשר נמצאים בקרקפת או בגב העורף, והשתלה מידית של הזקיקים ישירות לאזורים הייעודיים בקרקפת. מהזקיקים צומח שיער בריא, חזק וצפוף וממלא את השיער באופן אידאלי.

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים