דף הבית » השתלת שיער מאמרים » השתלת שיער תופעות לוואי שחשוב להכיר

השתלת שיער תופעות לוואי שחשוב להכיר

השתלת שיער תופעות לוואי

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אחר הפתרונות היעילים והאיכותיים ביותר למצבים של נשירת שיער והתקרחות הוא ללא ספק ניתוח השתלת שיער. תחום שיקום השיער חווה התקדמות משמעותית בעשור האחרון והיום קיימות מגוון שיטות חדשניות וטכניקות לביצוע הניתוח ולשיקום צמיחת השיער הטבעית בקרקפת. לשיער שלנו ישנה השפעה רבה הן על המראה החיצוני והן על תחושת הדימוי העצמי של גברים ונשים כאחד, ולכן השיקום שלו מוביל ליתרונות רבים בכל תחומי החיים. השתלת שיער הינה הליך כירורגי וכמו כל ניתוח אחר היא כרוכה בתופעות לוואי. לניתוח החדשני השתלת שיער תופעות לוואי שכדי להכיר על מנת שתוכלו להחלים ממנו באופן המיטבי וליהנות מהתוצאות המרשימות שלו לטווח הארוך.

ריכזנו עבורכם במאמר זה מידע שחשוב לדעת לגבי תופעות לוואי אפשריות אחרי ניתוח השתלת שיער, ואיך תוכלו להתמודד איתן על הצד הטוב ביותר. כל הפרטים בהמשך המאמר.

מהו ניתוח השתלת שיער?

ניתוח השתלת שיער הוא הליך כירורגי מתקדם המתבצע בשיטות חדשניות בקליניקה לשיקום השיער על ידי כירורג מומחה. הניתוח כולל קצירה של זקיקי שיער חיים ובריאים מחלק אחד של הגוף והשתלה שלהם ישירות לאזורים הדלילים והמקריחים בקרקפת. המטרה המרכזית של הניתוח היא להעניק פתרון לאנשים שהשיער שלהם אבד ולאפשר להם לשקם את צמיחת השיער הטבעית. ההשתלה של זקיקי השיער הבריאים מתבצעת באזורים הבעייתיים והמקריחים וממלאת אותם מחדש. במסגרת פגישת ייעוץ ראשונית הרופא המומחה בקליניקה מחליט האם אתם מועמדים מתאימים להשתלה, בודק את מצב ההתקרחות וקובע כמה זקיקי שיער יש להסיר מהאזור התורם בגוף על מנת להשתמש בהם עבור ההשתלה. 

איך ניתוח השתלת שיער מתבצע?

הליך השתלת שיער מבוצע על ידי צוות רפואי מיומן.
הליך השתלת שיער מבוצע על ידי צוות רפואי מיומן.

מדי שנה מבוצעים כ-700,000 ניתוחי השתלת שיער ברחבי העולם. ההליך מתבצע בטכניקות חדשניות ושיטות מתקדמות המאפשרות להעניק למטופלים תוצאה מיטבית במינימום כאב וללא הצטלקות. בין השיטות הפופולריות ביותר לביצוע השתלת שיער נמנות שיטת FUE, שיטת ספיר ושיטת DHI. השיטה הספציפית בה ההשתלה מתבצעת נבחרת בהתאם למצב ההתקרחות של כל מטופל ומטופלת וכן גם בהתאם למצב זקיקי השיער החיים באזור התורם. השתלת שיער בטכניקות חדשניות אלו מאפשרת לכירורג המומחה להשתיל את זקיקי השיער בהתאם לאופן צמיחת השיער הטבעי ובכך להעניק תוצאה מרשימה. לפני שאתם מחליטים לעבור השתלת שיער מומלץ להתייעץ לפני הכל עם רופא מומחה וצוות מקצועי בקליניקה המתמחה בשיקום השיער וניתוחי השתלות שיער.  

למי ניתוח השתלת שיער מיועד בעיקר?

מטופל עם התקרחות מתקדמת לפני ואחרי השתלת שיער.
מטופל עם התקרחות מתקדמת לפני ואחרי השתלת שיער.

נשירת שיער והתקרחות הן תופעות שכיחות ביותר היום לצערנו ומשפיעות על אנשים רבים בכל הגילאים. ניתוח השתלת שיער הוא הליך כירורגי חדשני שמאפשר לשחזר את צמיחת השיער הטבעי בקרקפת וכרוך בהעברת זקיקי שיער בריאים מאזור תורם בגוף לאזור הקרקפת. ההליך מתבצע בקליניקות ומרפאות לשיקום השיער ונעשה בו שימוש במשך כמה מספר עשורים, למרות שרק בשנים האחרונות הפופולריות שלו החלה לצבור תאוצה כל גדולה בארץ ובעולם. היום הוא נחשב לדרך הבטוחה והיעילה ביותר לשקם את השיער הטבעי בקרקפת באופן מלא. ניתוח השתלת שיער מיועד לגברים ונשים כאחד, אשר חווים התקרחות גברית או נשית, התקרחות מקומית או מלאה. ההתקרחות יכולה להתרחש בעקבות מקרים גנטיים, הזדקנות, חבלה, גורמים סביבתיים, אורח חיים, ועוד גורמים. ההליך החדשני מאפשר להעניק לאנשים הסובלים מהתקרחות תוצאה מרשימה. הוא משפר את רמת הצפיפות של השיער הקיים, מצמיח שיער במקומות בהם הזקיקים לא פעילים וממלא את הקרקפת בצמיחה טבעית ומרשימה.

אילו תופעות לוואי כרוכות בהשתלת שיער?

לפני ואחרי הליך השתלת עיבוי בכל חלקי הראש.
לפני ואחרי הליך השתלת עיבוי בכל חלקי הראש.

לניתוח השתלת שיער תופעות לוואי שכדאי להכיר. ייתכן ותרגישו כאבים או תחושת אי נוחות באזור הקרקפת לאחר ביצוע ההשתלה אך ניתן למנוע זאת על ידי כדורים נגד כאבים. למחרת הכאבים חולפים בדרך כלל. במקרים מסוימים נוצרת נפיחות באזור המצח או העפעפיים ביום השלישי לאחר ההשתלה שנעלמת כעבור כיומיים. כמו כן, כתוצאה מהחתכים או התעלות שנוצרו להחדרת זקיקי השיער במהלך הניתוח עלולה להיווצר הצטלקות מסוימת באזור התורם ובאזור המושתל, אך כירורג מקצועי ומנוסה יודע להעלים את הצלקת ולהפוך אותה לבלתי נראית. תתיכן אדמומיות מקומית שגם היא עתידה להיעלם בימים הראשונים לאחר הניתוח. רוב תופעות הלוואי מופיעות בשבוע-שבועיים הראשונים ולאחר מכן חולפות לחלוטין וזקיקי השיער המושתלים מתחילים להיקלט בקרקפת.

איך נתמודד עם תופעות לוואי אחרי השתלת שיער?

השתלת DHI לפני ואחרי של גבר עם התקרחות.
השתלת DHI לפני ואחרי של גבר עם התקרחות.

לאחר ניתוח השתלת שיער חשוב לשמור על אמצעי זהירות מסוימים כגון הימנעות מפעילות גופנית מאומצת, הרמת ראש בזמן שינה, התרחקות מאור שמש ישיר על האזור המושתל, מריחת משחות טיפוליות ושמירה על הנחיות הרופא בכל עת. בנוסף, אסור לגעת באזור ההשתלה או לשפשף את הקרקפת עד לאחר היום השלישי לפחות מתום ההשתלה. יש להשתמש רק בשמפו טיפולי והיפואלרגני עליו ימליץ הרופא המטפל שלכם ואין לשטוף או להרטיב את האזור. כמו כן, יש להימנע מעישון ומשתיית אלכוהול ב-5 הימים הראשונים לפני ואחרי ביצוע הניתוח שכן אלו עשויים לדלל את הדם. בשבוע הראשון תתבקשו לחבוש כובע ייעודי וסטרילי לשמירה מיטבית על זקיקי השיער המושתלים בקרקפת. במשך החודשיים הראשונים לאחר הניתוח שלכם אסור להיכנס לבריכות, ים, ג’קוזי או סאונה ויש להימנע מספורט או פעילות גופנית מאומצת.

כך תקבלו תוצאות מיטביות מהשתלת השיער שלכם

התוצאות של ניתוח השתלת שיער תלויות במידה רבה במגוון גורמים שונים. בין היתר בעיקר במצב ההתקרחות, מצבכם הרפואי, איכות זקיקי השיער המושתלים, מצב האזור התורם, וכמו כן גם רמת המיומנות של המנתח המבצע את ההליך וצוות הטכנאים במרפאה. על מנת שתוכלו להבטיח ריפוי מיטבי ותוצאות איכותיות מההשתלה שלכם, חשוב לשמור על הקרקפת שלכם מכל משמר אחרי ההשתלה ולהימנע ממגע באזור או חשיפה לשמש. כמו כן, הרופא המומחה שלכם יעניק לכם הוראות מדויקות אחריהן תצטרכו לעקוב אחרי הניתוח. על ידי ביצוע כל ההנחיות ושמירה על האזור, תוכלו לקבל מניתוח השתלת השיער שלכם תוצאה מרשימה.

לסיכום

ניתוח השתלת שיער הוא ללא ספק הפתרון היעיל ביותר שקיים היום בתחום שיקום השיער. הוא מאפשר לאנשים הסובלים מהתקרחות או נשירת שיער לשחזר את צמיחת השיער הטבעית עם תוצאות דרסטיות ומרשימות. ההליך כולל לקיחת זקיקי שיער בריאים מאזור אחד של הגוף והשתלתם ישירות באזורים המקריחים או המדוללים בקרקפת. לניתוח מספר תופעות לוואי שעלולות להופיע אשר עתידות לחלוף בשבועיים הראשונים. חשוב להישמע להנחיות הרופא המומחה שלכם ולשמור על האזור בעדינות לאחר הניתוח לקבלת תוצאה מיטבית.

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים